Jaarverslag 2019 Jeugdcommissie

Voor de (nu) 99 jeugdleden is het belangrijk dat er ook buiten training en competitie momenten activiteiten zijn waarbij lekker getennist kan worden gecombineerd met gezelligheid. Dat is voor ons het uitgangspunt geweest om de jeugdcommissie nieuw leven in te blazen!

In 2019 zijn we gestart met het bedenken en organiseren van activiteiten. Het was in het begin even zoeken naar de juiste weg, maar we kijken terug op een aantal mooie activiteiten:

Vriendjes/vriendinnetjes dag:
Hoe leuk is het om aan je vriendje of vriendinnetje te laten zien waarom jij tennis zo leuk vindt. Op woensdag 27 februari, mochten leden van rood en oranje een vriendje of vriendinnetje meenemen. Wim heeft weer leuke oefeningen gedaan en we hopen hiermee nog meer kinderen enthousiast te maken voor tennis!

Clinic:
Voor de start van de competitie heeft heren 1 op zondag 24 maart een clinic gegeven, waarvoor alle jeugdleden zich in konden schrijven. De clinic is afgesloten met een gezamenlijke lunch.

Senior/Junior dag:
Op een zeer zonnige dag in juni stonden ongeveer 70 (niet)-leden op de baan. Een senior lid mocht zich inschrijven met een junior en een junior kon zich samen met een volwassen persoon inschrijven. Het inschrijfgeld? Een lekker baksel voor de high tea die in de pauze werd genuttigd. Per baan gingen de diverse groepen de strijd met elkaar aan en na een aantal uren lekker tennissen kregen alle jeugdleden een passende prijs, namelijk een bon voor de lokale ijssalon. Het was een zonnige en gezellige dag, welke ook in 2020 zeker weer op het programma staat!

Pieten tennis:
Ook op onze club kwamen op woensdag 27 november twee pieten op bezoek. De kinderen van rood en oranje mochten zich samen met een vriendje dat niet op tennis zit inschrijven. De pieten deden uiteraard mee met de spelletjes. De middag werd ook nog eens afgesloten met een cadeautje!

Oliebollentoernooi:
onder de leiding van Annette inmiddels een jaarlijkse traditie, het oliebollentoernooi. Dit altijd druk bezochte evenement vond plaats op 30dec. Ook het park werd er deze dag bij betrokken waar een soort van golf werd gespeeld en natuurlijk zijn er diverse partijtjes tennis gespeeld. In de pauze kwamen de lekkere zelfgemaakte oliebollen op tafel en konden en in de kantine werd fanatiek verder getennist op de spelcomputer.

Gelukkig staat de jeugdcommissie er niet alleen voor, zonder de steun vanuit het bestuur, continue hulp vanuit Wim en diverse andere vrijwilligers kunnen we de activiteiten niet goed organiseren, daarvoor dank!

De activiteiten van 2019 komen ook in 2020 weer op de agenda, maar we zijn ook al druk bezig met het bedenken van nieuwe activiteiten. Houd de app en mail in de gaten!

Wij wensen iedereen weer een mooi en gezellig tennisjaar!

De jeugdcommissie,

Marlou, Richard, Daphne, Ancèl